خدمات مشتریان 84223

مقاله برگزیده بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه

(مطالعه موردی بیمه معلم)

حمیده زینلی

دانشجو دکتری رشته مدیریت بازرگانی –گرایش بازاریابی

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

چکیده:

بکارگیری فناوری اطلاعات به طور عام و تجارت الکترونیک به طور خاص در صنعت بیمه، تغییرات اساسی را در بخش های مختلف آن ایجاد خواهد کرد. از ابعاد بکارگیری فناوری اطلاعات ، استفاده از اینترنت در فرآیند بازاریابی شرکت های بیمه است. توسعه صنعت بیمه در ایران با وجود ظرفیت ها و قابلیت های گسترده در کشور با موانع بسیاری روبروست که عمده ترین آن نبود زیرساخت های لازم جهت اجرایی نمودن استفاده از تکنولوژی است. تحقیق حاضر را می توان براساس نوع هدف از نوع تحقیقات کاربردی و توصیفی به شمار آورد. روش انجام این پژوهش نیز پیمایشی است زیرا از طریق تجزیه و تحلیل پاسخ و پرسش هایی که به دقت تدوین شده اند به نتایج حاصله دست یافته است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان و نمایندگی های بیمه معلم در استان تهران شکل می دهد که تعداد آنها 357نفر می باشد. هدف از این تحقیق بررسی جایگاه بازاریابی دیجیتالی و بررسی ریسک آن در فروش بیمه عمر می باشد. که نتایج حاصل از این تحقیق نشان داده بین اینترنت با بازاریابی بیمه عمر، تسهیل ارتباطات، تسهیل تحقیقات بازاریابی، افزایش فروش بیمه عمر، بهبود چهره تجاری، کاهش هزینه ها و مزیت رقابتی رابطه معناداری وجود دارد و نهایتا توصیه های کاربردی جهت کاهش ریسک بازاریابی دیجیتالی در صنعت بیمه نیز ارائه شد.

واژگان کلیدی : بیمه عمر ، بازاریابی دیجیتالی ، بیمه معلم ، فروش